lørdag den 22. oktober 2011

Genbrugsguld og udsalg

Jeg elsker at gå i genbrugsbutikker og finde gode og billige sager (oftest tøj, sko og tasker) og i dag havde jeg lige tid til at smutte forbi Genbryggen, den lokale genbrugsbutik. Jeg fik virkelig gjort nogle gode køb. En sælskindsjakke og en anden pelsjakke - begge i fin stand til 100kr stykket. Derudover 4 stk tøj til mig selv - en smart kjole i lilla (Karen?), en ternet smart tunika (Indiska), en hvid festtop og en tynd bluse (Masai) for i alt 100kr.
Jakkerne er ikke til mig selv - måske kan min mor passe dem, eller også kan vi bruge dem til at sy forskellige ting af. Men det kunne være ret sjovt hvis min mor kan passe sælskindsjakken, for hun har længe gået og ledt efter en som hun kan lide, kan passe og som ikke vejer et halvt ton eller koster det hvide ud af øjnene.
Jeg skal nok se, om jeg kan få lagt billeder op snarest :)

Jeg var også lige et smut på Fisketorvet, hvor SKORINGEN i denne tid har en lille afdeling med fodtøj nedsat med ca. 50%. Jeg var dog heldig at finde et par langskaftede støvler i sort, med lidt hæl, som var nedsat fra 1300kr til 100kr. Jeg har ret svært ved at finde støvler som jeg kan passe, da jeg har kraftige lægge, så da de passede og kun kostede 100kr så måtte jeg eje dem :)

Når jeg kigger på alt mit tøj, kan jeg godt se, at meget af det enten er købt i en genbrugs eller på udsalg. Jeg tror faktisk ikke, at jeg rigtig kan huske, at jeg har købt nogle større ting end leggins og strømper til normalpris det sidste lange stykke tid.

Jeg får helt sikkert nogle gange købt noget med hjem, som jeg aldrig får brugt eller som er i dårligere stand end jeg troede. Men samlet set har jeg stadig gjort ret mange kup :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar